Ambities

Ambitie 3 - Aantrekkelijk voor toeristen en recreanten

Speerpunt

1 -  Meer toerisme in Noordoostpolder

Noordoostpolder is het waard om ontdekt te worden. We willen meer recreanten en toeristen naar Noordoostpolder trekken.

Activiteit

Toelichting

1.1 - Wij brengen de tulpen onder de aandacht en zetten de promotiecampagne ‘Nederland Waterland’ voort

Dit doen we onder andere door te participeren in de internationale promotiecampagnes van het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC). Bijvoorbeeld de zogenaamde metrolijnen, de tulpencampagne en het offensief de negatieve economische effecten te bestrijden.

1.2 - Wij stimuleren ondernemers tot productontwikkeling

We stimuleren ondernemers in het beter beleefbaar maken van het unieke en onderscheidende karakter van Noordoostpolder: nieuw land op de zeebodem. Wij doen hierbij een beroep op de creativiteit van de ondernemers. We verbinden ondernemers met elkaar.

We zetten het Cluster Kuinderbos beter op de kaart. Dit doen we door de ondernemers in het gebied te faciliteren in de uitvoering van de gebiedsvisie die opgesteld is.

We werken aan de ontwikkelingen in het kader van Perspectief Flevoland 2030 en stimuleren productontwikkeling op basis van de gekozen storylines: agro & food, vernieuwend ontwerp en watererfgoed.

1.3 - Wij maken het verhaal van Flevoland beter bekend bij ondernemers en verbijzonderen dit naar het verhaal van Noordoostpolder

In het kader van de gebiedsmarketing is onderzoek gedaan naar ons identiteit en imago. Op basis van deze resultaten verbijzonderen we dit naar het verhaal van de Noordoostpolder.

Deze pagina is gebouwd op 11/13/2020 10:20:30 met de export van 11/13/2020 10:14:32